Až 20 milionů turistů by letos mohlo zavítat do Chorvatska. Předpovědi tamních odborníků uvádějí, že počítájí, že statistiky přenocování se letos přiblíží číslu 110 milionů nocí. V případě turistů z České republiky Chorvaté očevávají návštěvu až 800 tisíc lidí a 5,5 milionu přenocování.

Od počátku roku do dnešního dne Chorvatsko zaznamenalo o 14 procent více turistů a o sedm procent více přenocování než ve stejném období v loňském roce a první výsledky naznačují, že předsezóna bude dobrá a že lze očekávat kvalitní turistický rok. „Myslím, že jsme připraveni na kvalitní turistický rok a očekáváme, že čísla budou rovna loňskému roku nebo o jedno či dvě procenta vyšší,“ uvedl chorvatský ministr cestovního ruchu Gari Cappelli.

Ředitel Chorvatského turistického sdružení (HTZ) Kristjan Staničić ve svém vyjádření uvedl: „Jsme potěšeni, že je Chorvatsko mezi českými turisty stále cílem číslo jedna pro letní dovolenou, a k pozitivnímu trendu jistě přispěje nová letecká linka společnosti Ryanair, která od dubna spojí Prahu a Zadar. Dobré trendy potvrzují i stále se zvyšující prodeje v režimu first minute, které meziročně zintenzivňují.“ Na českém trhu bude v následujícím období probíhat řada marketingových a PR aktivit, dodal Staničić.

„V těchto dnech jednáme o nových formách podpory chorvatské nabídky, zejména v období před hlavní turistickou sezónou a po ní a se zaměřením na aktivní dovolenou. Jsme velmi nadšeni skutečností, že tour operátoři zaznamenali naše úsilí a investice do propagace na českém trhu a že první údaje o prodejích za rok 2019 ukazují, že po dlouhých letech, kdy byly v České republice většinou nabízeny, vyhledávány a prodávány tříhvězdičkové hotely, Češi letos výborně reagují na nové a zrekonstruované 4hvězdičkové a 5hvězdičkové hotely, o které je od počátku roku velký zájem. Začínají stále více jezdit už v předsezóně (duben, květen a červen), a též po sezóně (září a říjen), kdy mohou získat za své peníze mnohem vyšší hodnotu a kdy je počasí stále vhodné pro všechny outdoorové aktivity. Výhodou je též fakt, že na dálnicích tehdy již nebývají zácpy, destinace nebývají přeplněné a hostitelé se turistům mohou více a lépe věnovat než uprostřed sezóny, v červenci a srpnu,“ řekl Dubravko Miholić, ředitel české pobočky Chorvatského turistického sdružení.