V minulých dnech se novou ředitelkou Chorvatského turistického sdružení v Praze stala Jelena Bilić, která nahradila Klaudio Stojniće. Povídali jsme si s ní o o její dosavadní praxi v oblasti cestovního ruchu a plánech práce v Praze.

V minulých dnech jste se stala novou ředitelkou Chorvatského turistického sdružení v Praze. S jakými úkoly sem přijíždíte?

O tuto pozici jsem se ucházela, protože je to pro mne nová výzva, ale také čest reprezentovat chorvatský cestovní ruchu ve světě. Byla jsem v Praze před pár lety na odborné praxe, v té době jsem si uvědomila výhody hlavního města Prahy a možnosti, které nabízí v obchodním světě.

Mnoho vašich turistů tráví dovolenou v Chorvatsku. Nejvíce jich míří do splitské části Dalmácie, odkud pocházím. Doufám, že moje pracovní zkušenosti v oblasti cestovního ruchu a dobrá znalost chorvatské turistické nabídky pomůže při prezentaci Chorvatska v České republice.

Jelena Bilić

Jelena Bilić, ředitelka pražské kanceláře Chorvatského turistického sdružení. Snímek jsme převzali z jejího profilu na linkedin.com.

Dříve jste pracovala v cestovním ruchu ve městě Sinj. Co vám tato práce dala?

Mám bakalářský titul z ekonomie na univerzitě v Záhřebu se specializací v oblasti cestovního ruchu. Přináším si pět let praxe v luxusních hotelích a čtyři roky zkušeností v oblasti destinačního managementu v městečku Sinj.

Pracovala jsem v mezinárodním prostředí s mnoha kolegy z celého světa, to je užitečná zkušenost. Hlavní je přitom schopnost komunikace a zvládnutí zavádění přísných standardů v oblasti služeb.

Chorvatsko se v posledních letech snaží přilákat turisty i mimo hlavní turistickou sezónu. Přivážíte si nějaký plán, jak přesvědčit Čechy?

Chorvatsko chce být atraktivní destinací po celý rok, tedy i mimo hlavní turistickou sezónu. Loni byl zahájen projekt Chorvatsko 365, který je pro nás v této oblastí nejdůležitější.

Projekt Chorvatsko 365 je iniciativou zaměřenou na vytváření programů a nabídky k přilákání turistů mimo tradiční letní měsíce. Projekt má šest oblastí, jejichž cílem je, aby turisté do Chorvatska přijížděli i mimo hlavní sezónu. Patří k nim kultura, gastronomie a víno, aktivní cestovní ruch, cykloturistika, zdraví a wellness a cestovní ruch související s byznysem. Celkem 22 destinací zahrnutých do pilotního projektu garantuje, že nejméně polovina všech turistických a restauračních zařízení zůstává otevřena i mimo hlavní sezónu.

Jakým způsobem chcete Chorvatsko jako destinaci při své činnosti v České republice propagovat?

Chorvatsko nabízí jedinečnou kombinaci velmi příjemného klimatu a scénické rozmanitosti. K ní patří dechberoucí přírodní krásy, výjimečné ostrovy s rozmanitým pobřežím, skvělé koupání na písčitých a skalnatých plážích, rozlehlé pláně, hory a přírodní parky.

Chorvatské turistické sdružení nedávno oficiálně spustilo svůj nový slogan „Croatia Full of Life“, tedy „Chorvatsko plné života“, zbrusu novou komunikační a reklamní platformu. Činnosti se bude skládat z různých komunikačních iniciativ v off-line a on-line kanálech a bude zahrnovat reklamu, mediální vztahy, značkový obsah, sociální sítě, a tak dále.

Dívala jste se na portál eJADRAN.CZ? Jak se vám líbí?

Ano, webové stránky www.ejadran.cz poskytuje užitečné informace všem českým lidem, kteří plánují dovolenou v Chorvatsku: informace o destinacích, předpověď počasí, malý chorvatsko-český slovník a novinky z chorvatského cestovního ruchu, které jsou rovněž při rozhodování velmi důležité.