V loňském roce zavítalo na návštěvu Chorvatska 18,6 milionu návštěvníků ze zahraničí. Společně s Chorvaty, kteří vyrazili na dovolenou v rámci své vlasti, se počet turistů přiblížil 21 milionům. Je to ve všech směrech více než v roce 2018.
„Za námi je další rekordní turistický rok, pokud jde o příjezdy turistů a přenocování, ale co je důležitější, vidíme nárůst příjmů turistů a zvýšené výdaje turistů. Podle předběžných výsledků z se průměrné denní turistické výdaje zvýšily oproti roku 2017 o 20 procent, což činí 97 eur za den. To je odrazem neustálého zvyšování kvality turistické nabídky, investic do ubytovacích kapacit a nových motivů pro příjezd turistů, “uvedl ministr cestovního ruchu Gary Cappelli.
Během roku 2019 strávilo nejvíce turistů noc na Istrii, která registruje 28,7 milionu přenocování. Ve Splitsko-dalmatském kraji to bylo 20,5 milionů nocí, zatímco v Kvarneru 19,3 milionu nocí. Následuje Zadarská župa s 15,1 miliony nocí, Dubrovnik-Neretva s 9,2 milionu nocí a Šibenik-Knin s 7,3 milionu nocí.
Pokud jde o národnost turistů, nejvíce noclehů si zaplatili turisté z Německa (21,2 milionu), Slovinska (10,9 milionu), Rakouska (7,8 milionu), Polska (6,1 milionu) a Itálie (5,5 milionu). Teprve za nimi skončili Češi. a Z hlediska ubytování byly nejvíce přenocování v domácnostech (39,3 milionu) a hotelech (25,8 milionu) a kempech (18,8 milionu).
Chorvatsko, které prvních šest měsíců roku 2020 předsedá Evropské unii, chce i toto období využít k dalšímu rozvoji turistiky. Mimo jiné bude podle ministra navrhovat zřízení evropské značky cestovního ruchu pro společnou propagaci členských států.
„S cílem propagovat chorvatský cestovní ruch v roce 2020 uskutečníme čtyři hlavní kampaně zaměřené na další posílení národní značky cestovního ruchu a propagaci nabídky cestovního ruchu v období před sezónou a po ní. Zaměříme se také na propagaci speciálních produktů, jako je námořní nebo obchodní turistika, a připravujeme speciální kampaň na podporu cestovního ruchu na domácím trhu, jejímž cílem bude stimulovat domácí cestovní ruch. Během tohoto roku představíme ve spolupráci s našimi zastoupeními chorvatský cestovní ruch na více než 40 světových veletrzích, jakož i na více než 100 speciálních prezentacích a seminářích, které uspořádáme na klíčových trzích, “dodal ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Stanicicc.